Hp storys

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Kapitel 7 - Anis berättelse

Av Yolanda Potter - 31 maj 2013 07:45

OBS: Detta är en fortsättning på kap 5!

 

Al, Rose,James och Lily kollade på varandra. Tillslut utbrast Rose:

'Dett är ju jättebra! Var fick du tag på bilden?' Frågade hon sedan Lily.

'Jag gick fel när jag skulle gå från Stora salen, så jag kom till rummet med priser för speciella instatser, då gick jag till Qudditch delen och såg fotot!' Sa hon snabbt.

'Okej, vi vat vad han heter,hur han ser ut och att han var vän med vår farfar, menn vem är han? Varför har aldrig pappa nämt honom?' Frågade Al. De såg på varandra,  ingen hade något svar. Rose reste sig upp och sa:

'Jag går till bibloteket och kollar, någon som hänger med?' Frågade Rose

James och Lily följde med men Al stannade.

Han satt ock tänkte. Varför har pappa aldrig nämnt Peter? Vem är det? Vad har pappa för anledning?

Al reste sig och gick ut. Han gick runt på Hogwarts marker. Han rundade ett hörn och helt plötsligt stötte han ihop med någon. Båda ramlade rakt ner efter de stött ihop. Al kollade upp för att se vem : Det var Ani

'Hej Ani!' Sa han förvånat och glatt. Hon kollade upp och såg att det var han och sa:

'Hej Al' Och flinade. Han hjälpte henne upp och så började de tala om allt. Tillslut började han prata om Peter Pettiguw.

'Jag, James,Rose och Lily försöker lista ut vem Peter Pettiguw var, han var visst  nära vän med min farfar, James Potter, men min pappa har aldrig nämnt honom' Sa Al. Han kollade på Ani och såg att hon hade en lätt chokad och förvånad blick.

'Vet du inte vem...' Hon avbröt sig och tänkte, sen sa hon:

'Al.. vet du exakt hur din farfar och din farmor dog, eller hur din pappa fick sitt ärr?' Frågade hon försiktigt

'Pappa har sagt att de var mad och kämpade under första kriget mot Voldemort och dog i en stid där han själv samt ganska många Dödsätare var inblade och pappas ärr har vi liksom aldrigt tänkt på så, nej.' Svarade han och kollade på Anis förvånade anskite. 'Vad?'

'Ni vet alltså inte..' 

'Vad ska vi veta?'

Ska jag berätta? Eller? Det är nog bäst att berätta...

'Ani? Vad borde jag veta?' 

Ani suckade och gjorde tecken att han skulle sätta sig. Sen berättade hon hela historien, vem hans pappa var, hur hans farmor och  farfar igentligen dött, var Peter Pettiguw kom in och om Harrys sista år, då han,Hermione och Ron gett sig ut på ett äventyr som få vet vad dom gjorde. Al satt helt tyst hela tiden. Ani avslutade med att berätta om den legendariska striden mellan Harry och Voldemort. Hon satt och kollade på Al, som fortfarande var tyst.

Tillslut sa han: 'Du ljuger väl inte nu,va?'

'Nej nej!  Tror du jag bara kan komma på det där från ingenstans? Och varför skulle jag föressten ljuga för dig?' Frågade hon.

'Nej, du har rätt förlåt' Han reste sig upp och sa:

'Häng med, vi letar upp Rose,Lily och James.' Sa han och började gå med snabba steg. Ani hängde efter.

De gick nästan uín i de andra när de rundade ett hörn. När de såg vem det va började de prata i mun på varandra.

'Vet du Al vad vi har upptäckt?..'

'...vi var på biloteket då Fred dök upp...'

'...så frågade han vad vi höll på med..'

'...vi förklarade och han kollade på oss och sa typ..'

'..Men, det borde ni ju veta!...'

'....vi förstog ingenting så vi frågade...'

'...och han berättade en berättelse som var typ så här:...'

'...ni vet när Harry och hans föräldrar var jagade an ni-vet-vem..'

'..då hade de Sirus Black som hemlighets vecktare, men bytte till Peter..'

'...som då förådde dom till Voldemort...'

'...han kom och döda Harrys föräldrar och försökte döda Harry, men misslyckades...'

'...och så fick ju er pappa sitt ärr, men det vet ni ju...'

'...sanningen kom dock fram Harrys tredje år då han träffade Sirus Black och han förklarade allt...'

'...när Harry skullle gå sitt sista år så blev han, Ron och Hermione tillfångatagna...'

'...när de var på flykt från Voldemort och försökte hitta ett sätt att döda honom en gång för alla...'

'...då träffade de Peter, han dog då på något sett, han har bara förklarat för några få...'

'...de lyckades ju fly där, och ett några veckor senare flydde de till Hogwarts..'

'....där det berömda Slaget om Hogwarts hände...'

'....och där Harry till sist vann över Voldemort...'

'...och sen levde alla lyckliga,ja förutom Dödsätarna som blev tillfångatagna'

De stog och stirrade på varandra tills Al utbrast:

'Ani har precis berättat den historien!' Nu stirrade alla på Ani som sa:

'Jag undrar hur ni undgått att höra det! De står i massa Försvar mot Svartkonst böcker och historie böcker!'

'Jaja, vi fick veta vem Peter var iallefall!'

 

__________________________________________________________________________________________________

Imorgon åker jag till Italien och kommer inte tillbaka på en vecka, så det blir ingen bloggning! Hej då!

 

 
 
Jillian

Jillian

31 maj 2013 08:39

Ha det så kul! ;D Längtar efter nästa kapitel!

http://www.hogwartsnoveller.bloggplatsen.se

Yolanda Potter

31 maj 2013 20:14

Tack :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yolanda Potter - 1 juli 2013 14:08

Förlåt att jag inte varit aktiv, men kapitlet går jätte segt! Jag ska idag åka på semester i tre veckor och mitt internet kommer inte vara på topp. Hej då ...

Av Yolanda Potter - 28 maj 2013 19:25

Jag har haft fullt upp, i helgen hade jag uppvisning med teatern, igår avslutning med scouterna och idag var jag med mina kompisar! Och nästa vecka kommer jag och min bästis åka till Italien, men ska försöka skriva lite där, men har inget internet! S...

Av Yolanda Potter - 19 maj 2013 12:30

Harry klev ut ur brasan och suckade. Han hade jobbat non-stopp de två senatse veckorna,nu var han alldeles utmattad. De hade inte fått ett enda spår av Dödstätarna, de var som bortblåsta. De senatse man såg av dom var när dom rymde och ingen visste...

Av Yolanda Potter - 12 maj 2013 18:25

Al och Rose satt i uppehållsrummet och pratde. Tidigare hade både Al och Rose fått brev. Als var så här:   Hej Al! Hoppas du har det bra på Hogwarts! Jag har, som du troligtvis vet, fullt upp på jobbet! Just nu är klockan runt elva på kväll...

Av Yolanda Potter - 7 maj 2013 20:09

Nästa dag gick syskonen Potter ner till frukosten i stora salen tillsammans grubblande på lite olika saker: Lily tänkte på vem Peter Pettiguw var,Al oroade sig för Qudditch uttagningen och James tankar tänkte på det båda sakerna skyskonen gjorde. D...

Vad allt detta handlar om!


Hejsan! Jag heter Yolanda och skriver Harry Potter berättelser! Hoppas ni kommer gilla dom!

Rösta! ⚑⚑

Vad tycker du om min novell?
 TOTALLY AWSOME!
 Super!
 Bra!
 Helt okej.
 Dåligt
 Väldigt dåligt
 Sämst.

Fråga Yolanda!

1 besvarad fråga

Gästbok ☟☟

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Bloggar jag läser!

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards