Hp storys

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Kapitel 2

Av Yolanda Potter - 4 maj 2013 13:56

Det var Fredag eftermiddag hemma hos Potters. Nu hade det gått två veckor sedan James,Al och Lily hade åkt till Hogwarts. Ginny satt i vardagsrummet och skrev ett brev till Lily:

 

Kära Lily

Vi saknar dig,Al och James. Jag har inte så mycket att göra, jag har ju för tillfället ledigt från jobbet. 

Harry har dock fullt upp, som du säkert läst i Daily Prophet har det skätt en massflykt från Azkaban.

Harry tror dock inte vi ska oroa oss så mycket för det, de har ett mycket bättre Auror kontor än när vi ick i skolan.

Så jag ser inte Harry så ofta, bara på morgonen och kvällen. Hermione har likadant med Ron.

Hoppas du har det bra. Hälsa Al och James från mig!
// Ginny


Hon vek ihop brevet och gav det till ugglan Winy. In genom köksdörren kom deras hund Tramptass.

'Hej Tramptass! Vad har du där?' Frågade hon när hon såg att han hade med något med något. När hon såg närmare såg hon att det bara var dagens Prophet. Hon tog den och såg första rubriken:

 

Ministerns uttalande om 

massflykten från Azkaban.

Sid 4-7


Hon slog upp sidan 4 och högst upp ståg hon en bild på trolldomsministern Kingsley Shackleblot och i bakrunden stog Harry och Ron. Hon började läsa.

 

9 fångar rymde nyligen från Azkaban. Idag gick ministeriet ut med namnen på de nio förrymda fångarna: Alan Jhones känd Dödsätare. Dömd för mordet på Lois Marvel. Doan Monsker också knd anhängare till han-som-inte-får-nämmnas-vid-namn. Dömd för att andvänt imperius förbannelsen på ett stort antal människor. Astian Dast, dömd för mordet på Luvana Bonse. Varulven Lavan Trolus.

Dömd för mordet på Colin Crevy.

 

Ginny kände ett sting i hjärtat. Hon hade gått i samma klass som Colin på Hogwarts. Hon fortsatte läsa och nu visstehon alla forna fångarnas namn: Alan Jhonse,Doan Monsker,Agustus Rookwood, Louisis Bander,Daniel Lou och Arian Domine. Alla Dödstätare, alla hade deltagit i Striden om Hogwarts.

På sida 5 och 6 stog bara om vilka de förrymda fångarna var, vad de hade gjort, vad man skulle göra om man såg dem och vad man inte skulle göra. Nästa bild var det en bild på Harry som pratade med Ron vid sin sida. Hon läste vad det stog:

 

Många har blivit oroliga, med tanke på de förrymda Dödsätarna, och att det väldigt sällan det har skätt någon flykt från Azkaban, det är den första flykten på de senaste 25 åren, då 10 hårt bevakade Dödsätare rymde. 

'Vi vet inte vad som kan ha orsakat rymningen, förra gången folk rymde hade de hjälp från utsidan, vi vet dock inte säkert om de har fått hjälp.' Så säger chefen över Aurorens huvudkontor Harry Potter.

'Vi tycker bara att alla ska behålla sitt lung och fortsätta i sin vardag.' Säger Ron Weasly, som jobbar tillsammans med mr Potter. 

De lämmnar sedan ministern för att återgå till sina jobb.

'Jag kan bara säga som Weasly: Alla ska bara behålla sitt lung.' Säger ministern och går sedan därifrån

Många undrar hur de kommit ut, det går många rykten och Auroren tycker ej man ska tro på det.

'Det är bara rykten.' Säger Parvati Patil som också jobbar på Aurorens huvudkontor.


Ginny avslutade sin läsning och sa till Tramptass:

'Ja Tramptass, vad är det som händer?' Hon gick sedan ut med honom och undrade hur barnen hade det.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inte så lång, men men! Vad tycker ni?

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yolanda Potter - 1 juli 2013 14:08

Förlåt att jag inte varit aktiv, men kapitlet går jätte segt! Jag ska idag åka på semester i tre veckor och mitt internet kommer inte vara på topp. Hej då ...

Av Yolanda Potter - 31 maj 2013 07:45

OBS: Detta är en fortsättning på kap 5!   Al, Rose,James och Lily kollade på varandra. Tillslut utbrast Rose: 'Dett är ju jättebra! Var fick du tag på bilden?' Frågade hon sedan Lily. 'Jag gick fel när jag skulle gå från Stora salen, så jag k...

Av Yolanda Potter - 28 maj 2013 19:25

Jag har haft fullt upp, i helgen hade jag uppvisning med teatern, igår avslutning med scouterna och idag var jag med mina kompisar! Och nästa vecka kommer jag och min bästis åka till Italien, men ska försöka skriva lite där, men har inget internet! S...

Av Yolanda Potter - 19 maj 2013 12:30

Harry klev ut ur brasan och suckade. Han hade jobbat non-stopp de två senatse veckorna,nu var han alldeles utmattad. De hade inte fått ett enda spår av Dödstätarna, de var som bortblåsta. De senatse man såg av dom var när dom rymde och ingen visste...

Av Yolanda Potter - 12 maj 2013 18:25

Al och Rose satt i uppehållsrummet och pratde. Tidigare hade både Al och Rose fått brev. Als var så här:   Hej Al! Hoppas du har det bra på Hogwarts! Jag har, som du troligtvis vet, fullt upp på jobbet! Just nu är klockan runt elva på kväll...

Vad allt detta handlar om!


Hejsan! Jag heter Yolanda och skriver Harry Potter berättelser! Hoppas ni kommer gilla dom!

Rösta! ⚑⚑

Vad tycker du om min novell?
 TOTALLY AWSOME!
 Super!
 Bra!
 Helt okej.
 Dåligt
 Väldigt dåligt
 Sämst.

Fråga Yolanda!

1 besvarad fråga

Gästbok ☟☟

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Bloggar jag läser!

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards