Hp storys

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Kapitel 3 - Hogwarts

Av Yolanda Potter - 4 maj 2013 16:10

Samma eftermiddag som Ginny skriver ett brev till Lily, satt Al och Ginny i Gryffindores uppehålls rum och spelade knallkort. Efter några partin slutar dom och börjar prata.

'Var är James?' Sa Al plötsligt.

'Jag vet ej, jag såg honom sist vid middagen. Han är väl med sina kompisar.' Sa Ginny lätt

'Mm, undra vad han gör nu' 

'Man vet aldrig med James' 

Lily reste sig upp och sa:

'Jaja, jag måste kö ingång med läxorna' sa Lily och reste sig upp

'Ja, jag med. Jag ska ha klart en läxa till Neville på måndag,där jag ska skriva tre pergament rullar om havsväxter och jag har inte ens börjat' Sukade han

Båda gick upp och kom ner med ett lass av läxor.

Lily försökte att skriva en pergamentrulle om vad man kan andvända svävar förtrollningen, men tappade konsentrtionen hela tiden.

Helt plötsligt kom James instörtandes i uppehållsrummet med en hel bunt med pappe!

'Al,Lily jag vill visa er en sak!' Sa han väldigt upphetsad och glad.

'Vad?' Sa Al och Lily på samma gång

'Jag var på straffkomendering hos Filch och jag skulle sortera gammla nedskriva brott och straff olika Hogwarts elever gjort, och kolla här!´

De såg på ett papper och såg direkt vad han menade: Harrys och Rons namn fanns där, de stog om många saker de hade gjort, och Hermione stog med på några. ( de flästa hade en bra baktanke )

'Och DOM säger att vi ska uppföra oss!' Fnös James, man han var endå glad. 'Och kolla här!' Sa han och tog fram en stor bunt papper mad namnen James Potter och Sirius Black och på vissa stog det också Remus Luping och Peter Pettigiuv. 

'James är ju vår farfar! Och Sirus Black har ju pappa berättat om, hans pappa,Sirius och Remus Lupin var ju bästa vänner!' Sa James ' Remus Lupin är ju Teddys pappa!'

'Jaa... men vem är Peter Pettigiuv?!' Frågade Al intresserad

'Jag vet ej, men jag tror inte varför vi kan fråga pappa' Sa Lily och båda pojkarna kollade på henne

 'Varför?' Frågade Al och James.

'Joo, jag tror säkert pappa skulle ta imot ett brev som lät såhar bra: Hej pappa! Jag hade straffkomendering hos Filtch och skulle sortera gammla nedskrivna brott och straff, då såg jag namnen James Potter och Sirus Black så jag tog dom utan att han såg. Sen när jag ,Al och Lily kollade igenom såg vi namnen Remus Lupin och Peter Pettigiuv. Vem är Peter? Vi visste inte att din pappa,Sirus och Teddys pappa var nära vän med någon mer? Tacksam för svar, James'   Det låter ju jätte bra!' Sa Lily ironiskt.

'Ja det tror jag, med tanke på vad han själv gjort så är väl att sno lite saker från Filtch inte så farligt?' Sa James optimistiskt.

'Men då måste du förklara varför du hade fått Straffkomendering!' Påpekade Al. James svor då tyst för sig själv.

'Ja, varför var du där igentligen?' Frågade Lily.

'Nää det var inget, proffesor Lian tyckte inte det var roligt att jag gjorde Lovi Tohonssons hår blått Sa James med ett oskyldigt uttryck i anskitet. Proffesor Lian var lärare i förvandlingskonst, han var en rättvis men sträng lärare.

'Jaja, men jag skulle vilja veta vet Peter Pettigiuw är!' Sa Al ivrig

Vi får väl se om vi kan hitta något i dessa papper! Annar så kan vi kollar vi igenom skolans diplom, han kanske gjorde något som han blev ihågkommen för?' Sa Lily

De tre syskonen Potter satt i uppehålls rummet en lång tid, tills det tillslut hade gått igenom varenda papper så skildes dom och gick upp till sina sovsalar.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag  vet att det inte hände så mycket, och att den var kort, men det kommer ha betydelse längre fram!

 

Här får ni:

En asbra video med musik från A very Potter Sequel! ( En tredje musikal i tre Harry Potter-komedi musikaler, den första heter A very Potter Musical, den tredje heter A Very Potter Senior Year. )  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yolanda Potter - 1 juli 2013 14:08

Förlåt att jag inte varit aktiv, men kapitlet går jätte segt! Jag ska idag åka på semester i tre veckor och mitt internet kommer inte vara på topp. Hej då ...

Av Yolanda Potter - 31 maj 2013 07:45

OBS: Detta är en fortsättning på kap 5!   Al, Rose,James och Lily kollade på varandra. Tillslut utbrast Rose: 'Dett är ju jättebra! Var fick du tag på bilden?' Frågade hon sedan Lily. 'Jag gick fel när jag skulle gå från Stora salen, så jag k...

Av Yolanda Potter - 28 maj 2013 19:25

Jag har haft fullt upp, i helgen hade jag uppvisning med teatern, igår avslutning med scouterna och idag var jag med mina kompisar! Och nästa vecka kommer jag och min bästis åka till Italien, men ska försöka skriva lite där, men har inget internet! S...

Av Yolanda Potter - 19 maj 2013 12:30

Harry klev ut ur brasan och suckade. Han hade jobbat non-stopp de två senatse veckorna,nu var han alldeles utmattad. De hade inte fått ett enda spår av Dödstätarna, de var som bortblåsta. De senatse man såg av dom var när dom rymde och ingen visste...

Av Yolanda Potter - 12 maj 2013 18:25

Al och Rose satt i uppehållsrummet och pratde. Tidigare hade både Al och Rose fått brev. Als var så här:   Hej Al! Hoppas du har det bra på Hogwarts! Jag har, som du troligtvis vet, fullt upp på jobbet! Just nu är klockan runt elva på kväll...

Vad allt detta handlar om!


Hejsan! Jag heter Yolanda och skriver Harry Potter berättelser! Hoppas ni kommer gilla dom!

Rösta! ⚑⚑

Vad tycker du om min novell?
 TOTALLY AWSOME!
 Super!
 Bra!
 Helt okej.
 Dåligt
 Väldigt dåligt
 Sämst.

Fråga Yolanda!

1 besvarad fråga

Gästbok ☟☟

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Bloggar jag läser!

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards