Hp storys

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Kapitel 6 - Harry,Ginny och Ani.

Av Yolanda Potter - 19 maj 2013 12:30

Harry klev ut ur brasan och suckade. Han hade jobbat non-stopp de två senatse veckorna,nu var han alldeles utmattad.

De hade inte fått ett enda spår av Dödstätarna, de var som bortblåsta. De senatse man såg av dom var när dom rymde och ingen visste vad de planerade, de hade nu hänt ett försvinnade och hon försvann spårlöst påvägen hem från jobbet.

'Hej Harry' Hörde han plötsligt och rykte till. Ginny hade precis kommit in.

'Hej Ginny du skrämde mig' Sa han och gick fram och kramade henne. Han gick in och tog av sig ytterkläderna och skönk utmattad ner i soffan. Ginny satte sig bröved honom.

'Hur har jobbet varit idag?' Frågade Ginny lungt. 

'Väldigt stressigt' Svarde Harry suckandes. Ginny såg medlidande på honom och sa:

'Kan du inte ta ledigt, du bränner ju ut dig själv'

'Jag vet, men jag kan bara inte ta ledigt nu, då skulle Ron behöva ta över och han är lika trött som mig!'

Ginny suckade, Harry hade verkligen jobbat hårt dom senaste dagarna.

'Jag önskar bara att vi kunde få upp ett litet spår bara,en ledtråd bara något litet skulle allt kännas bättre' Fortsatte Harry och suckade, det hade verkligen inte varit enkelt de senatse dagarna.

'Gå in och lägg dig nu, så du kan vara utvilad tills imorgon, vem vet det kanske händer något då?' Sa Ginny.

Harry var så trött att han inte orkade protestera, så Ginny lädde in honom i sovrummet. 

Hon satte sig sedan ner i soffan och satte på radion bara för att hon inte orkade ha huset tyst. Efter ett tag kom Tramtass in och la sig vid hennes fötter. Hon kliade honom och lyssnade på radion som just nu berättade vädret.

Hon kollade ut genom fönstret och ut över kullarna. De bodde i närheten av det ursprungliga Weasly huset och i närheten av Lovegoods. Hon suckade tungt och hoppades att allt detta var över, så Harry,Ron och många andra kunde  ta en paus och vila. Hon smög sedan in i dears sovrum och la sig, hon gissade att Harry sov så hon försökte gö så lite ljud som möjligt.

Men Harry sov inte. Han hade  för mycket i hjärnan. De hände ganska ofta, men på senaste tiden hade de inte hänt.

Den första gången var hans första år, han hade tänkt vad som hunden Fluffy vaktade,varför Snape ville åt och varför.

Den andra gånge hans andra år, alla trodde han hade förstenat alla elever, då undrade han vad dagboken bar på för hemlighet,vad monstret var och vem som hade öppnat hemligheternas kammare.

Tredje året var det olika, vem var Sirus Black, vad hade Harry med honom och göra och var va han?

Fjärde året, vem hade lagt hans namn i Den Flammande bägaren, vad bettyde de konstiga drömmarna och vem var Monster öga Moody? Femt året, varför ignorerede Dumbledore honom,varför döljde Ministeriet att Voldemort var tillbaka och varför behövde han lära sig ockulemering? ( vet ej hur det stavas.. )

Sjätte året, krigete hade börjat, vad var Voldemorts hemlighet,varför hade han överlevt när den dödande förbannelsen stutsade tillbaka och hur skulle det gå med Hermiones och Rons vänskap?

Det som skulle varit hans sjunde år, han Ron och Hermione var ute och jagade horrokruxer, han visste inte hur hans och Rons vänskap skulle överleva de året, men tillslut fixades det. Det året sov han lite, hans tankar sirkulerade runt Dödsrelikerna,horruokruxerna och vad Voldemort gjorde.

Sen när det året var slut, var även kriget slut. Det bettyde också hans tid som 'Den utvalda', vilket Harry inte hade något problem med. Sen hade hans liv flytit på, men nu kom en sådan period med sömmnlösa nätter. Han försökte slappna av helt och inte tänka på något, men det gick ej. Han hade så mycket i huvudet, vem hade hjälp Dödsätarna ut ur Azkaban, varför just dom och vad blir deras nästa drag? Harry försökte vara lung men var väldigt rädd för sin familj, det fanns en stor risk att Dödsätarna anföll dom, för han själv hade ju inte direkt gjort sig populär bland dom.

Han låg i vad som kändes som timmar och tänkte, då han tillslut sommnade.

 

Anis perspektiv, 2 timmar tidigare på Hogwarts:

 

Ani ligger på sin säng och kollar upp på ingentig. Hon var ensam i sovsalen, alla andra var och åt, hon hade ingen matlust längre. Hon slöt ögonen oxh tänkte: Varför? Jag vill inte längre! Jag klarar det inte, det känns fel och han förändrar hela min syn på livet, jag har alltid varit nollställd, nu tycker jag det bara är fel! Vad ska jag göra?  

Hon kände att tårarna började rinna, men hon orkade inte torka bort dom. Varför? Det var ord hon upprepat de senaste timmarna. Det var meningen att vi skulle bli vänner och att jag skulle vinna hans förtroande, det är gjort, men jag vill inte mer!  Hennes tårar fortsatte rinna medans hon tänkte på hur det skulle fortsätta om hon löd honom. Ifall hon gjorde det skulle många råka illa ut. Men vad händer om jag inte lyder honom? Vad händer om jag förklar varför, jo då kommer han straffa honom för det. Hon fortsatte att tänka, och tillslut visste hon vad hon skulle göra. Hon satte sig upp och torkade tårarna ur ögonen och fortsatte läsa i en bok hon börjat på. Hon läste några sidor tills hennes kompis Sofia kom in.

'Hej Ani!' Sa hon glatt. Sofia hade blont och tunt hår, bruna ögon och var lång och smal.

'Hejsan Soffe' Svarade hon och försökte låta glad och obekymrad, men det var svårt.

'Varför var du inte på maten?'

'Jag var inte hungrig,åt mycket till lunch'

'Okej!'

Hon är så blåögd! Man skulle nog kunna lura henne till Mörka skogen och få henne att tro att hon kan fånga en Testral.

 'Är du klar med läxan till proffesor Lian?' Undrade Ani

'Nepp, du då?'

'Nej, vi kanske ska sätta fart med det?' 

De gick ner till uppehållsrummet och började plugga, men Ani kunde inte konsentrera sig.

Tillslut var de klara, då var det ganska sent så de gick upp och la sig.

Ani hade väldigt svårt att sommna, tankarna snurrade i huvudet

Tillslut sommnade hon, med tårarna rinnande.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yolanda Potter - 1 juli 2013 14:08

Förlåt att jag inte varit aktiv, men kapitlet går jätte segt! Jag ska idag åka på semester i tre veckor och mitt internet kommer inte vara på topp. Hej då ...

Av Yolanda Potter - 31 maj 2013 07:45

OBS: Detta är en fortsättning på kap 5!   Al, Rose,James och Lily kollade på varandra. Tillslut utbrast Rose: 'Dett är ju jättebra! Var fick du tag på bilden?' Frågade hon sedan Lily. 'Jag gick fel när jag skulle gå från Stora salen, så jag k...

Av Yolanda Potter - 28 maj 2013 19:25

Jag har haft fullt upp, i helgen hade jag uppvisning med teatern, igår avslutning med scouterna och idag var jag med mina kompisar! Och nästa vecka kommer jag och min bästis åka till Italien, men ska försöka skriva lite där, men har inget internet! S...

Av Yolanda Potter - 12 maj 2013 18:25

Al och Rose satt i uppehållsrummet och pratde. Tidigare hade både Al och Rose fått brev. Als var så här:   Hej Al! Hoppas du har det bra på Hogwarts! Jag har, som du troligtvis vet, fullt upp på jobbet! Just nu är klockan runt elva på kväll...

Av Yolanda Potter - 7 maj 2013 20:09

Nästa dag gick syskonen Potter ner till frukosten i stora salen tillsammans grubblande på lite olika saker: Lily tänkte på vem Peter Pettiguw var,Al oroade sig för Qudditch uttagningen och James tankar tänkte på det båda sakerna skyskonen gjorde. D...

Vad allt detta handlar om!


Hejsan! Jag heter Yolanda och skriver Harry Potter berättelser! Hoppas ni kommer gilla dom!

Rösta! ⚑⚑

Vad tycker du om min novell?
 TOTALLY AWSOME!
 Super!
 Bra!
 Helt okej.
 Dåligt
 Väldigt dåligt
 Sämst.

Fråga Yolanda!

1 besvarad fråga

Gästbok ☟☟

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Bloggar jag läser!

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards