Hp storys

Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Kapitel 5 - En vecka senare

Av Yolanda Potter - 12 maj 2013 18:25

Al och Rose satt i uppehållsrummet och pratde. Tidigare hade både Al och Rose fått brev.

Als var så här:

 

Hej Al!

Hoppas du har det bra på Hogwarts! Jag har, som du troligtvis vet, fullt upp på jobbet!

Just nu är klockan runt elva på kvällen, jag har precis kommit från jobbet. Du har nog läst i The Prophet att Nancy Brown* har försvunnit. Vi håller på att leta efter henne just nu. Grattis till att du kom med i laget, du kommer bli en jätte bra sökare!

Gratta James från mig också! 

Ledsen att det blev ett kort brev, men jag har fullt upp!
Hälsningar

Pappa

 

P.S Hälsa till Hagrid från mig!


Roses var nästan likadant:

 

Kära Rose.

Hoppas du och Hugo har det bra! Jag och Ron har fullt upp, vi är på jobbat de mesta timmar av dynget.

Jag hoppas det går bra för er i skolan. Jag tror du har har hört om att Nancy Brown*  har försvunnit, här på ministeriet är många oroliga men vi försöker bara hålla oss lungna. Jag hoppas att allt är bra på Hogwarts för dig och Hugo.

 Jag har inte så mycket att skriva, tyvär. Det är ganska stressigt med jobbet men annars inget nytt, men hoppas att du har det bättre!  Ron hälsar till dig och Hugo!

Hälsningar

Mamma


'Jaha, undra vad man ska gö nu' Sa Rose

Det var lördag kväll och det hade precis blivit klara men läxorna. 

'Hmm.. vet ej, det finns typ inget att gö' Svarade Al uttråkad medans han stirrade in i elden.

 Elden rörde sig snabbt runt, spakade,sköt gnistor,värmde honnom, fotöljern han satt var väldigt skön, hans ögonlock blev tyngre,och tyngre, och blev mindre medveten om rummet, det enda han såg var nu var brasan, nu viste han inte det var dröm eller inbillning, men helt plötsligt såg elden ut som ett hus i lågor, det brann bara på nedervåningen. Han kände sig plötsligt rädd, men på ett sätt var det ej han som var rädd, men han visste varför den här personen eller han själv eller vem det nu var rädd. Han/den visste vems hus det var, det var den härs personens eget hus! Al försökte se vems, men det var omöjligt.

'Al!' Ropade Rose till och han var tillbaka i verkligheten. Han såg sig förvånat omkring.

'Oj, jag måste sommnat!' Sa Al lätt. Rose kollde misstänksamt på honom.

'Vad sägs som några partin knallkort?' Frågade Al för att få bort Roses tankar.

'Visst, varför inte?' Svarde Rose,men lite misstänksamhet i rösten. De spelade och efter ett tag kom James och började spela med dom. De diskuterade allt från rektor Loks korta hår, till flykten från Azkaban.

Efter ett tag av spelande,pratande och att Als tankar vanrade iväg rill den vakna drömmen han hade haft kom Lily in.

Med sig hade hon ett foto. 

'Hej,kolla vad jag hittade!' Sa hon och höll fram fotot. På fotot var det fyra killar. En svarthårig,brunögd glasögonprydd  kille som var en kopia av deras pappa. ( förutom ögonen! ) Bröved honom stog en lika lång pojke med svrt hår och grå ögon,bröved honom en lite kortare kille med gröna ögon och ljusbrunt hår. De kända alla dessa, James Potter,Sirius Black och Remus Lupin. Men de visste inte vem den tredje var, eller rättare sagt, de hade en aning om vem han var, en kort,knubbig och råttlinkande pojke som såg ut att nästa käna de andra.

Lily vände på kortet och där stog det: Den lägendariska sökaren, James  Potter, med hans bästa vänner, Sirius Black en av Hogwarts bästa vaktare,Remus Lupin, en mycket bra elev och Peter Pettiguw som följde de tre vännerna genom vått och tort. Rose,Al,Lily och James kollade på varandra, och alla tänkte på samma sak:

De hade hittat Peter Pettiguw.

__________________________________________________________________________________________________

 

Sorry att jag inte bloggat! Jag har haft fullt upp den här veckan och jobbat på detta kapitel ganska länge,seriöst jag visste värkligen inte vad det skulle stå i Als och Roses brev! Tack och adjö!

 *Nancy Brown är Lavander Browns faster.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yolanda Potter - 1 juli 2013 14:08

Förlåt att jag inte varit aktiv, men kapitlet går jätte segt! Jag ska idag åka på semester i tre veckor och mitt internet kommer inte vara på topp. Hej då ...

Av Yolanda Potter - 31 maj 2013 07:45

OBS: Detta är en fortsättning på kap 5!   Al, Rose,James och Lily kollade på varandra. Tillslut utbrast Rose: 'Dett är ju jättebra! Var fick du tag på bilden?' Frågade hon sedan Lily. 'Jag gick fel när jag skulle gå från Stora salen, så jag k...

Av Yolanda Potter - 28 maj 2013 19:25

Jag har haft fullt upp, i helgen hade jag uppvisning med teatern, igår avslutning med scouterna och idag var jag med mina kompisar! Och nästa vecka kommer jag och min bästis åka till Italien, men ska försöka skriva lite där, men har inget internet! S...

Av Yolanda Potter - 19 maj 2013 12:30

Harry klev ut ur brasan och suckade. Han hade jobbat non-stopp de två senatse veckorna,nu var han alldeles utmattad. De hade inte fått ett enda spår av Dödstätarna, de var som bortblåsta. De senatse man såg av dom var när dom rymde och ingen visste...

Av Yolanda Potter - 7 maj 2013 20:09

Nästa dag gick syskonen Potter ner till frukosten i stora salen tillsammans grubblande på lite olika saker: Lily tänkte på vem Peter Pettiguw var,Al oroade sig för Qudditch uttagningen och James tankar tänkte på det båda sakerna skyskonen gjorde. D...

Vad allt detta handlar om!


Hejsan! Jag heter Yolanda och skriver Harry Potter berättelser! Hoppas ni kommer gilla dom!

Rösta! ⚑⚑

Vad tycker du om min novell?
 TOTALLY AWSOME!
 Super!
 Bra!
 Helt okej.
 Dåligt
 Väldigt dåligt
 Sämst.

Fråga Yolanda!

1 besvarad fråga

Gästbok ☟☟

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Bloggar jag läser!

Sök i bloggen

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards